Toppbetyg

Varje barn är lika värdefullt. Varje barns rättigheter är värda en tia. UNICEFS Toppbetyg påminner eleverna om varje barns lika värde och fungerar samtidigt som en repetition om vad barnets rättigheter handlar om.

Kympin todistus

Jokainen lapsi on yhtä arvokas. Jokaisen lapsen oikeudet ovat kympin arvoiset. UNICEFin Kympin todistus muistuttaa jokaisen lapsen yhtäläisestä arvosta ja kertaa samalla oppilaille ytimekkäästi, mistä lapsen oikeuksissa on kyse.

Aatos ja Amine -elokuva ja työpaja

Käsittele katsomusten moninaisuutta, niiden välistä dialogia, ystävyyttä sekä kuulumista yhteisöön ja yhteiskuntaan Aatos ja Amine -elokuvan ja siihen liittyvän maksuttoman mediakasvatuskokonaisuuden kautta.

Yhteispeli koulussa -opas

Yhteispeli koulussa on opas hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen vahvistamiseen, joka tarjoaa konkreettisia toimintatapoja tunne- ja vuorovaikutustaitojen opettamiseen lapsille.

Papunet

Papunet tarjoaa materiaalia kommunikoinnin tukemiseen sisältäen muun muassa monipuolisen kuva- ja äänipankin sekä viittomamateriaalin.

Rauhanfutis

Rauhanfutis on futista säännöillä, joiden avulla voi harjoitella vuorovaikutustaitoja.

Rauhanrastit

Rauhanrastien toiminnallisten tehtävien avulla voi harjoitella tunne- ja vuorovaikutustaitoja tutustumalla rauhan, urheilun ja ilmastonmuutoksen teemoihin.

Rakentavaa vuorovaikutusta

Rakentavaa vuorovaikutusta on opas kasvattajille demokraattisen osallisuuden vahvistamiseen sekä vihapuheen ja väkivaltaisen radikalismin ennaltaehkäisyyn kouluissa.

Rasismi 24 -lautapeli

Rasismi 24 on lautapeli, jonka tavoite on kannustaa rasismia kokeneet suomalaiset puhumaan kokemuksistaan (suomeksi / på svenska / in English).

Ole rohkea ja reilu

Ole rohkea ja reilu -sivuilla on audiovisuaalista opetusmateriaalia sekä pohdinta- ja keskustelutehtäviä eri-ikäisille lapsille ja nuorille.

Dialogitaitaja

Dialogitaitaja-materiaali sisältää tietoa dialogikasvatuksesta sekä vinkkejä ja oppimateriaaleja dialogiseen työskentelyyn.

Elävä kirjasto

Elävä kirjasto on ennakkoluuloihin ja stereotypioihin pureutuva menetelmä, jossa kertojan kokemuksiin tutustutaan kohtaamisissa tapahtuvan vuoropuhelun kautta.